perjantai 29. syyskuuta 2017

Avainalueet budjetissa

29.9.2017

Budjetoinnissa käytetään apuna edellisen vuoden toteutuneita tuloksia, jos se on mahdollista. Sen lisäksi käytetään budjetin kannalta olennaista markkinainformaatiota. Avainlukuja voidaan käyttää budjetoinnin apuna ja niiden avulla voidaan mitata myynnin kehitystä vuosittain, kuukausittain, viikoittain tai päivittäin esimerkiksi tilausten kokonaismääriä seuraamalla. Muita mitattavia avainalueita ovat aiemminkin ostaneiden asiakkaiden uusintaostot ja vastaavasti ostamatta jättämiset, ostaneiden asiakkaiden euromääräinen myynti keskimäärin/ asiakas eli keskitilaus ja myynti kokonaisuudessaan, käytetty materiaali tai kulut/tilaus, asiakasmäärien kasvu prosentteina, hyvitysten määrät tapauksina ja euroina, kontaktoidut ei kauppaan johtaneet asiakkaat tapausmäärinä, myynnin kasvu euroina ja prosentteina. Joillakin aloilla voidaan puhua ei-maksavista asiakkaista ja toisilla aloilla puhutaan prospekteista tai uusasiakashankinnasta. Näiden ei-maksavien asiakkaiden kyllä- tai ei- päätöksiä voidaan seurata ja miettiä mahdollisuuksia muuttaa heidät maksaviksi asiakkaiksi.  
 
Päivän harjoituksena voit tehdä kävelymeditaatioharjoituksen osoitteesta:


Menestystä päivääsi!
Valmentajasi
¤TrainEtta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti