15.5.2015
Budjetoinnissa käytetään apuna edellisen vuoden toteutuneita
tuloksia, jos se on mahdillista. Sen lisäksi käytetään budjetin kannalta
olennaista markkinainformaatiota. Avainlukuja voidaan käyttää budjetoinnin
apuna ja niiden avulla voidaan mitata myynnin kehitystä vuosittain,
kuukausittain, viikoittain tai päivittäin esimerkiksi tilausten kokonaismääriä
seuraamalla. Muita mitattavia avainalueita ovat aiemminkin ostaneiden
asiakkaiden uusintaostot ja vastaavasti ostamatta jättämiset, ostaneiden
asiakkaiden euromääräinen myynti keskimäärin/ asiakas eli keskitilaus ja myynti
kokonaisuudessaan, käytetty materiaali tai kulut/tilaus, asiakasmäärien kasvu
prosentteina, hyvitysten määrät tapauksina ja euroina, kontaktoidut ei kauppaan
johtaneet asiakkaat tapausmäärinä, myynnin kasvu euroina ja prosentteina.
Joillakin aloilla voidaan puhua ei-maksavista asiakkaista ja toisilla aloilla puhutaan prospekteista tai uusasiakashankinnasta. Näiden ei-maksavien asiakkaiden kyllä- tai ei-
päätöksiä voidaan seurata ja miettiä mahdollisuuksia muuttaa heidät
maksaviksi asiakkaiksi.
Hyviä tunnuslukuja ja laskentamalleja löydät laajempaankin
laskentaan esimerkiksi osoitteesta: http://www3.lut.fi/tuta/lahti/sake/Sake_mittarilista.pdf
.
Päivän harjoituksena voit tehdä kävelymeditaatioharjoituksen osoitteesta:
Menestystä
päivääsi!
Valmentajasi
¤TrainEttaitä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti